ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփն այսօր առավոտյան CNN հեռուստաալիքին հայտարարել է, որ ինքը «չի մտածում» միլիարդատեր Իլոն Մասկի մասին և մոտ ապագայում նրա հետ չի խոսելու։ «Ես նույնիսկ չեմ մտածում Իլոնի մասին։ Նա խնդիր ունի։ Խեղճը խնդիրներ ունի», - ասել է Թրամփը։ Այն հարցին, թե արդյոք զրուցե՞լ է Մասկի հետ, նա պատասխանել է. «Ոչ։ Կարծում եմ՝ որոշ ժամանակ նրա հետ չեմ խոսի, բայց նրան ամենայն բարիք եմ մաղթում»։               
 

Զրոյական վերջնարդյունքով խաղեր Եվրամիությունը չի խաղում

Զրոյական վերջնարդյունքով խաղեր  Եվրամիությունը չի խաղում
18.10.2013 | 00:19

Արևելյան գործընկերության չորս տարիները արդյունքների և մարտահրավերների կտրվածքով հոկտեմբերի 16-ին գնահատում էին եվրոպացիներն ու հայերը` Հայաստանում Չեխիայի Հանրապետության դեսպանատան ու Գլոբալացման և տարածաշրջանային համագործակցության վերլուծական կենտրոնի նախաձեռնությամբ:

ՀՀ-ում Չեխիայի Հանրապետության գործերի ժամանակավոր հավատարմատար ՊԵՏՐ ՄԻԿԻՍԿԱՆ հիշեցրեց, որ չորս ամիս առաջ բոլորովին այլ իրավիճակ էր` Հայաստանը պետք է ստորագրեր ԵՄ-ի հետ ասոցացման և խոր, համապարփակ, ազատ առևտրի համաձայնագրերը: Սեպտեմբերի 3-ից իրավիճակը փոխվել է, բայց չորս տարիների աշխատանքի արդյունքները չեն կարող հերքվել: Նա համոզված է, որ Արևելյան գործընկերության ծրագրի շրջանակում մեծ ձեռքբերումներ են եղել, որոնցով կարող են հպարտանալ և Եվրոպան, և Հայաստանը: Հայաստանը կարող է դրանք ընդունել որպես եվրոպական արժեքների փոխանցման արդյունք, որոնց գոյությունը հերքում են որոշ քաղաքական գործիչներ որոշ երկրներում, ովքեր ուզում են, որ Հայաստանն ունենա ավտորիտար քաղաքական ռեժիմ և քաղաքացիական ազատություններին զրոյական մասնակցություն: «Մենք զգում ենք, որ ազատ, ժողովրդավար և բարեկեցիկ տարածաշրջանին միանալու ցանկություն ունեն հայերը: Այսօրվա Եվրոպայում այդ տարածաշրջանը կոչվում է ԵՄ: Մենք ողջունում ենք ՀՀ կառավարության կամքը, որը քանիցս հայտարարել է սեպտեմբերի 3-ից հետո, որ պատրաստ է շարունակել համագործակցությունը ԵՄ-ի հետ»,- ասաց նա: Չեխիայի Հանրապետության արտաքին գործերի նախարարության հատուկ դեսպանորդը Արևելյան գործընկերության հարցերով` ՊԵՏՐ ՄԱՐԵՇԸ, «խիստ հետաքրքիր» որակեց ժամանակաշրջանը. «Մի քանի ամիս առաջ ԵՄ-ում քննարկվում էր, թե ինչպես հայերը կարողացան արագացնել բանակցությունները և հասնել ասոցացման նախաստորագրման, այսօր այլ վիճակ է, և ես պատրաստ չեմ հիմա քննարկել այն, ինչ մի քանի ամիս առաջ պատրաստ էի քննարկել իբրև ձեր հաջողություն: ԵՄ-ում բոլորին մտահոգել է այս իրավիճակը, քննարկումներ են տեղի ունենում գրեթե ամեն օր: Հայկական խնդրի վերաբերյալ եզրահանգման դեռևս չենք եկել: Համոզված եմ, որ սա գործերի սովորական ընթացքը չէ, չի կարելի շարունակել այնպես, իբր ոչինչ տեղի չի ունեցել: Դուք լուրջ որոշում եք կայացրել, գնդակը այսօր մեր խաղադաշտում է, մենք դեռ չենք որոշել ինչպես վերադարձնել ձեր խաղադաշտը: Եվրոպական մայրաքաղաքներում շատ լավ հասկանում են` ինչ է կատարվել, հասկանում են ձեր յուրահատուկ վիճակը, հասկանում են, որ պետք է պահել Հայաստանը մեր կողքին, բայց դա չի լինի նույն դիրքը, որ կար նախկինում: Անցած օրերին մի քանի բացատրություններ են հնչել կատարվածի վերաբերյալ ձեր մեկ այլ հարևանից, բայց ԵՄ-ն փաստարկների այդ գնացքի մեջ չի ցատկելու, չի վարելու աշխարհաքաղաքական խաղեր: Այդ խաղերը չեն համապատասխանում Հայաստանի մասին մեր մտածելակերպին ու Ռուսաստանի հետ մեր հարաբերությունների պատկերացումներին, Արևելյան գործընկերության ապագայի մասին մեր ծրագրերին: Մենք համոզված ենք, որ այդ պատկերացումները մնացել են պատմության գրկում: Իմ երկրի փորձից գիտեմ, որ շատ դժվար է լինել եզրային տարածքներում: Աշխարհաքաղաքական խաղեր չխաղալը շատ կարևոր է ոչ միայն Բրյուսելի համար, այլև Հայաստանի»: ՀՀ-ում ԵՄ պատվիրակության ղեկավար ՏՐԱՅԱՆ ՀՐԻՍԹԵԱՆ կարծում է, որ սեպտեմբերի 3-ի որոշումից հետո ԵՄ-ի հետ ասոցացման համաձայնագիր հնարավոր չէ ստորագրել, այնուհանդերձ ԵՄ-ն պատրաստակամ է աշխատել Հայաստանի հետ` գտնելու հնարավոր համագործակցության ուղիներ: ԵՄ-ն սպասում է հայկական կողմի առաջարկներին: Նա համաձայն է Պետր Մարեշի հետ, որ փոխհարաբերությունները նախկին մակարդակը ունենալ չեն կարող: Իր քաղաքականությունը ԵՄ-ն կառուցում է արժեքների հիման վրա և պատրաստ է շարունակել համագործակցությունը Հայաստանի հետ իրավունքի գերակայության, մարդու իրավունքների, ժողովրդավարության զարգացման և այլ ոլորտներում:
Խորհրդարանական քաղաքական ուժերի տեսակետները քննարկման ընթացքում ներկայացնում էին ԱԺ Եվրոպական ինտեգրման հարցերի հանձնաժողովի նախագահ ՆԱԻՐԱ ԶՈՀՐԱԲՅԱՆԸ և Հայաստան-ԵՄ խորհրդարանական համագործակցության հանձնաժողովի նախագահ ՍԱՄՎԵԼ ՖԱՐՄԱՆՅԱՆԸ: Նաիրա Զոհրաբյանը խոսքը սկսեց խորհրդարանական անեկդոտով, որ առաջիկայում իր ղեկավարած հանձնաժողովը կվերանվանվի եվրասիական ինտեգրման, և հույս հայտնեց, որ անեկդոտը անեկդոտ էլ կմնա: Նա համաձայն է, որ պետք չէ ձևացնել, թե ոչինչ տեղի չի ունեցել. «Ցավոք, պիտի ընդունենք, որ տեղի է ունեցել Հայաստանի քաղաքական ուժերի մեծամասնության համար լուրջ փոփոխություն արտաքին քաղաքական դաշտում: Այն, ինչ բանակցվել է ԵՄ-ի հետ 4 տարի շարունակ, բանակցվել է հիմնավոր, համապարփակ ու խոր, իսկ վերջին մեկուկես տարում ավելի ինտենսիվ ու գլոբալ, քան Մոլդովայի ու Վրաստանի հետ, չի կարելի ձևացնել, թե տեղի չի ունեցել, դա ազնիվ քաղաքականություն չէ: Որպես ՀՀ քաղաքացի` վստահ կարող եմ ասել. աներկբա է, որ Հայաստանի հիմնական քաղաքական ուժերի միջև կար հստակ կոնսենսուս եվրոպական վեկտորի ընտրության հարցում, իսկ սեպտեմբերի 3-ից հետո մենք նոր իրադրության առջև ենք»: Նաիրա Զոհրաբյանը համոզված է, որ հիմա եվրոպացի գործընկերների հետ պետք է գտնել այն սահմանը, մինչև որտեղ հնարավոր է համագործակցել` չվնասելով Մաքսային միության անդամությամբ ստանձնած պարտավորություններին: ԲՀԿ-ական պատգամավորը փաստում է, որ հարաբերությունները նորովի վերաձևավորելու անհրաժեշտություն կա, 4 տարվա բանակցությունների արդյունքում ձեռք բերված համաձայնագիրը Վիլնյուսում չի կարող ստորագրվել: Որոշ քաղաքական ուժեր համառորեն դա չեն հասկանում կամ ձևացնում են, թե իրապես ոչինչ չի եղել: Որքան արագ երկրի ներսում քաղաքական ուժերը այս հարցին լուծումներ գտնեն, այնքան կշահի Հայաստանի եվրոպական հեռանկարը` ըստ Նաիրա Զոհրաբյանի: «Ինձ համար, որպես ՀՀ քաղաքացի` Հայաստանի տեղը եվրոպական ընտանիքն է, այլ ճանապարհ ես ինքս չեմ տեսնում»,- ասաց տիկին Զոհրաբյանը: Հայաստան-Եվրամիություն խորհրդարանական համագործակցության հանձնաժողովի նախագահ Սամվել Ֆարմանյանը դժվարանում է միանշանակ գնահատականներ տալ ՀՀ-ԵՄ հարաբերություններին, առավել ևս` հեռանկարին: «Մեր քննարկումների և տոնայնությունը, և շեշտադրումները այլ կլինեին երկու ամիս առաջ, վստահ եմ, այլ կլինեն Վիլնյուսի գագաթնաժողովից հետո: ՀՀ-ԵՄ հարաբերությունների ներկա դիմանկարը ճգնաժամային է` կային երկուստեք ակնկալիքներ ու պայմանավորվածություններ, կար գործընթաց, որը տրամաբանական հանգուցալուծման էր հասնում, բայց դա տեղի չունեցավ: Հոկտեմբերի 16-ի դրությամբ ՀՀ-ԵՄ հարաբերությունների հեռանկարները մշուշոտ են, բայց ես վստահ եմ, որ վիլնյուսյան գագաթնաժողովից հետո, երբ Արևելյան գործընկերության մյուս երկրների կարգավիճակը պարզ կդառնա, առավել հստակ կդառնան ՀՀ-ԵՄ փոխհարաբերությունների հեռանկարները»,- ասաց ՀՀԿ-ական պատգամավորը: Նա համոզված է, որ այդ հեռանկարները չպետք է անջատել աշխարհաքաղաքական գործընթացներից: ՈՒկրաինայի, Մոլդովայի առնչությամբ տեղի ունեցող աշխարհաքաղաքական շահերի բախումը իր ազդեցությունն է ունենում Հարավկովկասյան տարածաշրջանի վրա: Սամվել Ֆարմանյանն անդրադարձավ Հայաստան-Թուրքիա հարաբերությունների չկարգավորվածությանը, որ նրա գնահատմամբ` էապես պայմանավորեց դեպքերի զարգացումը: Պատգամավորը հավաստիացրեց, որ Հայաստանի իշխանությունները անկեղծ շահագրգռված են եվրաինտեգրման գործուն քայլեր անելու մեջ, ինչը դրսևորվել է բոլոր մակարդակներով: Նա ակնկալում է քաղաքական ուժերի անկեղծ արձագանքը տեսնել հիմա, երբ ԵՄ-ՀՀ հարաբերությունները ճգնաժամային են: Իր ելույթի որոշակի հատված Սամվել Ֆարմանյանը նվիրեց բիզնես շրջանակների արձագանքին, քանի որ ստորագրվելիք համաձայնագիրը` խոր և համապարփակ, ազատ առևտրի վերաբերյալ, առաջին հերթին նրանց շահերն էր շոշափում, իսկ նրանք բավարար տեղեկացված չէին, թե ինչ է բանակցվում: Նույնը վերաբերում է Մաքսային միությանը: Գործընթացների հրապարակայնությունը չի ապահովվում, ինչը Սամվել Ֆարմանյանը համարում է բացթողում: Ընդհանրապես հանրային իրազեկվածության մակարդակը նրան չի բավարարում, և նա այն կարծիքին է, որ անցած 4 տարիներին չհաջողվեց հանրությանը ամբողջությամբ ներկայացնել Արևելյան գործընկերության նպատակները և Հայաստանի շահերը:
Տարածաշրջանային հետազոտությունների կենտրոնի տնօրեն ՌԻՉԱՐԴ ԳԻՐԱԳՈՍՅԱՆՆ էլ պնդում է, որ հիմա ինչ էլ ասվի, որոշումը, որը ռազմավարական սխալ էր, չի փոխվելու, ուստի կոչ արեց կենտրոնանալ ներկայի ու ապագայի վրա: Նա կարծում է, որ բարեփոխումները վտանգված են, և բարեփոխիչները էապես թուլացել են: Ռիչարդ Գիրագոսյանը ևս համոզված է, որ Հայաստանը չպետք է դեգերի աշխարհաքաղաքական հարաբերությունների թակարդում, շատ ավելի կարևոր է տեղական քաղաքականությունը: Սեպտեմբերի 3-ի որոշումը նա որակեց «հայկական ինքնազոհողություն», որ նվեր էր ուկրաինացիներին, մոլդավներին, վրացիներին, որպեսզի ավելի ուժեղ լինեն ու համարձակ: Հայկական քաղաքականության մեջ նա տեսնում է պատասխանատվության և հաշվետվողականության պակաս: «Կա ճգնաժամ, և սա այլևս սովորական ընթացք չէ: Հայաստանի համար այսօր մարտահրավեր է իր կորցրած վստահությունը վերականգնելը: Ամեն ճգնաժամ իր հետ հնարավորություններ է բերում: Հայաստանը հիմա փաստացի նոր հարաբերություններ պետք է կառուցի ԵՄ-ի հետ 4 տարվա ինտենսիվ բանակցություններից հետո: Ո՞Ւր ենք գնալու հիմա, ի՞նչ ենք անելու հետայսու»,- հարցրեց պարոն Գիրագոսյանը և իր հարցին պատասխանեց, որ պետք է փրկենք ձեռքբերումները` հայտնվելով Արևելյան գործընկերության երկրորդ շերտում, Ադրբեջանի ու Բելառուսի կողքին: «Ավելին` ավելիի դիմաց» քաղաքականությունը, ըստ նրա, դառնում է «Պակասը` պակասի դիմաց»: Դուռը դեպի Եվրոպա փակվեց, բայց չկողպվեց: Համեմատության համար Ռիչարդ Գիրագոսյանը նկատեց, որ եթե ՌԴ-ն չի հարգում Հայաստանի ինքնիշխանությունը, ԵՄ-ն հարգելով Հայաստանի ինքնիշխանությունը` որոշումներ կայացնելու իրավունքը թողնում է հայկական կողմին:
Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոնի տնօրեն ԱՐԹՈՒՐ ՂԱԶԻՆՅԱՆԸ անցած ժամանակը բաժանեց երկու մասի` մինչև սեպտեմբերի 3-ի ժամը 18-ը և 18-ից հետո: Օրվա առաջին կեսին Հայաստանը համարվում էր եվրոպական քաղաքակրթության անբաժանելի մաս և սահման չուներ Մաքսային միության հետ, հաստատակամ էր Վիլնյուսում նախաստորագրելու ասոցացման համաձայնագիրը, իսկ երեկոյան որոշեց միանալ Մաքսային միությանը: Պարոն Ղազինյանի ելույթում շեշտադրվեցին իրավական հարցեր` Հայաստանը իրավասո՞ւ է միանալ ՄՄ-ին: «Որպես իրավաբան, եվրոպական ինտեգրացիոն իրավունքի 15 տարվա մասնագետ կարող եմ ասել, որ ՀՀ Սահմանադրությունը արգելում է ինքնիշխան լիազորությունների փոխանցումը որևէ վերպետական միջազգային կազմակերպության: Սահմանադրության առաջին 2 հոդվածները սահմանում են, որ Հայաստանը ինքնիշխան պետություն է և իշխանությունը պատկանում է ժողովրդին: Որևէ վերպետական միջազգային կազմակերպություն, որպես իշխանության իրացման մարմին, Սահմանադրությունը չի նախատեսում: Եվրոպական բոլոր երկրները, միանալով ԵՄ-ին, փոփոխություններ են կատարել իրենց Սահմանադրություններում և ներքին օրենսդրության մեջ, վերպետական մարմիններին ինքնիշխան լիազորությունների փոխանցման հնարավորություն տալով»,- ասաց Արթուր Ղազինյանը: Սեպտեմբերի 3-ի որոշումը նա որակում է «հուզական և իրավիճակային, փակ ռեժիմով ընդունված»: «Այդ որոշումը խախտեց քաղաքական ուժերի կոնսենսուսը, բայց պարադոքս է, որ այսօր այդ նույն կոնսենսուսը կա նաև Մաքսային միությանը միանալու հարցում: Խորհրդարանական ուժերի 1-2 խմբակցություններ միայն հայտարարեցին, որ Հայաստանին պետք չէ միանալ մի կառույցի, որ դեռ գոյություն չունի, որ փորձում է կայանալ ու իր տեղը գտնել հետխորհրդային տարածքում: Ակնհայտ է, որ չկա որևէ քաղաքական ուժ, որը կարող է կասեցնել անկախության և պետականությանը դեմ գնացող, հակասահմանադրական գործընթացը: Պետք է րոպե առաջ այդ գործընթացը կասեցնել և Հայաստանը պատրաստել հաջորդ գագաթնաժողովին` ավարտուն տեսքով ասոցացման համաձայնագիրը ստորագրելու համար»,- համոզված է Եվրոպական ուսումնասիրությունների կենտրոնի տնօրենը:
Հայաստանի Հելսինկյան կոմիտեի ղեկավար ԱՎԵՏԻՔ ԻՇԽԱՆՅԱՆԸ համարում է, որ ասոցացման համաձայնագիր կնքելուն Հայաստանի իշխանությունը ձգտում էր միայն ակնկալվող ֆինանսների համար: Նա հիշեցրեց, որ հայաստանյան համապետական վերջին ընտրությունները չեն համապատասխանել միջազգային չափանիշներին, բայց իշխանություններին ամեն ինչ ներվում է, և հարց է, թե ասոցացման պայմանագիրը նախաստորագրելուց հետո ընտրությունների արդյունքները չէի՞ն կեղծվելու: Սեպտեմբերի 3-ը Ավետիք Իշխանյանի համար անձնական շոկ է եղել, նրա գնահատմամբ` մենք նորից հայտնվել ենք 20-րդ դարի 20-ական թթ. վիճակում` կորցնում ենք ինքնուրույնությունը: Նրա կարծիքով` ԵՄ-ն Հայաստանի պարագայում աշխատել է ոչ թե «Ավելին` ավելիի դիմաց» սկզբունքով, այլ` «Քչին` շատ»: Հայաստանում չկա կառավարման որևէ կոլեգիալ մարմին. թագավորը մեկ օրում կարող է որոշում կայացնել, և վասալները, որ երեկ գովերգում էին երեկվա որոշումը, այսօր կգովերգեն այսօրվա որոշումը` Ավետիք Իշխանյանի կարծիքով:
Փորձագետ ՎԱՀԱԳՆ ՂԱԶԱՐՅԱՆԸ անդրադարձավ հարցի տնտեսական կողմին` կասկածներ հայտնելով, որ ՄՄ-ին անդամակցումը դրական ազդեցություն կունենա Հայաստանի տնտեսական դաշտի վրա: «Միջազգային առևտրատնտեսական հարաբերությունները կարգավորող իրավապայմանագրային դաշտը կանոնակարգվում է Առևտրի համաշխարհային կազմակերպության նորմերով, որի անդամ են Հայաստանը, ԵՄ երկրները, Ռուսաստանը: ՄՄ-ն որպես միավոր կամ ազատ առևտուր որպես փոխադարձ առևտրատնտեսական հարաբերություն` կոնցեպտուալ տարբեր իրողություններ են: Ազատ առևտրի պարագայում երկիրը որոշում է իր առևտրատնտեսական փոխհարաբերությունները կոնկրետ երկրի հետ, բաց թողնելով արտաքին սահմանները, որ նշանակում է ԵՄ-ի հետ խոր և համապարփակ, ազատ առևտրի պայմանագիրը ստորագրելուց հետո Հայաստանը ազատ կլիներ որոշել իր առևտրատնտեսական հարաբերությունները մյուս երկրների հետ:

ՄՄ-ին միանալ նշանակում է առևտրատնտեսական հարաբերության հիմնական բաղադրիչ մասը` որոշումներ կայացնելը, փոխանցել ՄՄ-ին, որը պետք է որոշի ինչ ռեժիմներ են կիրառվելու ՀՀ արտաքին մաքսային սահմանի վրա»,- կարծում է Վահագն Ղազարյանը: Վերլուծված չէ, թե Հայաստանը ՄՄ-ին անդամակցելիս ի՞նչ է ստանում, հնչում են մակերեսային տեսակետներ տնտեսական աճի մասին: ՄՄ-ն անցումային շրջան ունի մինչև 2020 թ., այսինքն` ընթացքում խաղի կանոնները փոխվելու են բոլոր անդամների համար: ՄՄ-ին անդամակցելը նշանակում է արտաքին մաքսային սահմանը փակել, բարձրացնել մաքսատուրքերը, խստացնել ընթացակարգերը, թողնելով մեկ միջնորդավորված խողովակ, որովհետև ՄՄ-ի հետ ընդհանուր սահման չունենք: Վահագն Ղազարյանը կանխատեսում է ոչ ՄՄ անդամ երկրներում արտադրված ապրանքների գների կտրուկ բարձրացում (Ղազախստանում բարձրացել են 30-40 տոկոսով):
Գլոբալացման և տարածաշրջանային համագործակցության վերլուծական կենտրոնի տնօրեն ՍՏԵՓԱՆ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆԸ համոզված է, որ ասոցացման համաձայնագրով Հայաստանը շանս էր ստանում իրավական պետություն դառնալու. «Այսօր շատ է խոսվում, թե մենք սովոր ենք բիզնես անել Ռուսաստանի հետ: Հասկանալի է, չէ՞, ինչի մասին է խոսքը` ատկատներ, կաշառք... Թողնենք այն հարցը, թե տնտեսապես որն է շահավետ, մենք շանս ունեինք, որից հրաժարվեցինք: Ի՞նչ տվեց ԵՄ-ն մեզ: Մեր հեռուստաալիքներն ասում են` ոչինչ: Ես կնշեմ միայն այն ոլորտը, որտեղ մեր կազմակերպությունը մոնիթորինգ է անցկացրել` վիզաների հեշտացման հարցում: Համեմատեք 5-6 տարի առաջ և այսօր անձնագրերի ստացումը: ԵՄ-ն և տեխնիկական աջակցություն ցուցաբերեց, և վերապատրաստում անցկացրեց կենտրոնների աշխատողների համար: Սխալ է չխոսել այն ամենի մասին, ինչ ԵՄ-ն արել է` չսպասելով համաձայնագրերի ստորագրման: Վերջին տարվա ընթացքում ապրանքաշրջանառությունը ՄՄ-ում 15 տոկոսով անկում է ապրել` ՄՄ-ի պաշտոնական կայքի տվյալներով: Գազի, նավթի առևտուրն այդ ապրանքաշրջանառության 65 տոկոսն է, 35 տոկոսն ապրանքարտադրությունն է: Հայաստանը չունի գազ առնել-վաճառելու խնդիր, մեզ պետք են նոր տեխնոլոգիաներ: Ամենակարևորը` ՌԴ-ի ու Բելառուսի միջև կարող է երկրորդ 2008-ը սկսվել: Այսօր ՌԴ-ն չի թողնում, որ Բելառուսի արտադրանքը մտնի Ռուսաստան: Գազը Բելառուսին տալիս է ցածր գնով, հետո վերահաշվարկ է արվում, թե այդ գազով ինչ է արտադրվում և մաքսատուրք է դրվում այդ ապրանքների վրա: Այս մասին հայ տնտեսագետները չգիտե՞ն»: Ստեփան Գրիգորյանը խստիվ կասկածում է, որ դրսի ապրանքների գների բարձրացումը աջակցություն է ներսի արտադրողներին: Այսինքն` մենք արտադրելու ենք գերմանացիներից լավ «Մերսեդեսնե՞ր», թե՞ կենցաղային տեխնիկա: Ստեփան Գրիգորյանը նաև կարծում է, որ ասոցացման համաձայնագիրը չստորագրելը թուլացնում է ՀՀ անվտանգությունը` եթե անվտանգության ամբողջ փաթեթը մեկի ձեռքում է, նա է քեզ թելադրում: Պետք է հիշել Ադրբեջանի գրավչությունը Ռուսաստանի համար: Ակտիվ աշխատանքը ԵՄ-ի, ԱՄՆ-ի, ՌԴ-ի հետ իսկապես անվտանգ էր դարձնում Հայաստանը, վտանգ ստեղծում է հավասարակշռության խախտումը: Նա մի քանի հարցերի վրա հրավիրեց ներկաների ուշադրությունը` եթե վիզաների պայմանագիրը Կրեմլին դուր չգա, Հայաստանը չի՞ վավերացնի, պաշտոնապես ՌԴ-ում հայտարարվել է, որ գազի ներքին գները բարձրանալու են` ՌԴ-ն ԱՀԿ-ի անդամ դառնալով պարտավորություն է ստանձնել ազատ արձակել գազի գինը, պարզ չէ՞, որ Հայաստանում գազի սակագինը նորից բարձրանալու է:
Քննարկման մասնակիցները շարունակ դիմում էին փակված դռան խորհրդանիշին` մեկ այս, մեկ մյուս կողմից բացելու հնարավորություն տեսնելով: Գուցե այդպես է, եթե Մաքսային միությունը չդառնա կողպեք, առավել ևս խափանված կողպեք, որ նույնիսկ սեփական բանալին չի բացում:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Հ. Գ.- Իսկ ամենադիպուկը Չեխիայի Հանրապետության գործերի ժամանակավոր հավատարմատար Պետր Միկիսկան էր: Նա պատմեց Արևելքի և Արևմուտքի միջև կամուրջ լինելու իր երկրի փորձի մասին 1947 թ. Եվրոպայի վերակառուցման Մարշալի ծրագրով: Երբ արդեն սեփական ժամանակացույցն էին մշակել ու Փարիզ մեկնող պատվիրակության կազմը հաստատել, վարչապետին Կրեմլ է հրավիրում Ստալինը, և նա վերադարձին բացատրում է ազգակիցներին, որ Մարշալի ծրագիրը Տրումենի, Չերչիլի դավադրությունն է Ռուսաստանի դեմ, որին միանալ իրենք չեն կարող: Չեխերը հրաժարվում են մտադրությունից: Ստալի՞նն էր մեղավոր` հարցրեց պարոն Միկիսկան ու ինքն իրեն պատասխանեց: «Ոչ, մենք ինքներս էինք պատասխանատուն մեր կայացրած որոշման: Շատ վտանգավոր է կամուրջներով խաղալը, առաջին իսկ վտանգի պահին հենց կամուրջներն են պայթեցնում»,- ասաց չեխը, ում երկրի մայրաքաղաքում է աշխարհի գեղեցկագույն կամուրջներից մեկը` Կարլ արքայի կամուրջը, ով շատ լավ գիտի փոքր պետության ճակատագիրը մեծերի կողքին:

Դիտվել է՝ 1488

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ